lördag 10 december 2011

Kebabsås

Tog ett par försök innan jag kom fram till ett recept jag blev nöjd med, och trots detta så provar jag mig fortfarande fram med kryddningen när jag gör denna då det är lätt att få den för salt.

Om man vill kan man blanda i lite ketchup, men jag föredrar utan.

Gott till det mesta!?
Ingredienser
2.5 dl filmjölk
1 msk majonnäs
1 pressad vitlöksklyfta
1 krm cayennepeppar
½ tsk paprikapulver
½ tsk salt
1 msk Italiensk salladskrydda (OBS - PROVA DIG FRAM MED EN MINDRE MÄNGD FÖRST!!!)

Gör så här
1. Blanda alla ingredienser och låt stå kallt ca 30 - 60 minuter innan servering.

Återigen vill jag understryka vikten av att smaka sig fram med kryddningen till man blir nöjd!!

2 kommentarer:

  1. Låter gott o enkelt, får prova framöver nån dag!
    "Old Lady"

    SvaraRadera
  2. Blev kanon bra, prcis som jag ville. Tack

    SvaraRadera